Ο Άρειος Πάγος με την 1613/1995 απόφαση του έκρινε ότι όταν συμφωνήθηκε μίσθωση δωματίων ξενοδοχείου, ο μισθωτής είτε είναι μεμονωμένος πελάτης είτε είναι τουριστικό γραφείο ή ταξιδιωτικός οργανισμός, εάν δεν χρησιμοποιήσει τα δωμάτια υποχρεούται να αποζημιώσει τον ξενοδόχο με το ήμισυ του συμφωνηθέντος μισθώματος. Εάν ειδοποιήσει σχετικά τον ξενοδόχο 21 ημέρες νωρίτερα δεν υποχρεούται σε αποζημίωση. Κατά την άποψη, όμως δύο μελών του δικαστηρίου(μειοψηφίας) εάν πρόκειται για τουριστικό γραφείο τούτο οφείλει πάντοτε το ήμισυ της τιμής του ακάλυπτου υπολοίπου του κατώτατου ορίου Allotment και σε περίπτωση παραγγελίας συγκεκριμένων κλινών με την ακύρωση της συμφωνίας οφείλει το σύνολο της τιμής, εάν δεν ειδοποιήσει 21 ημέρες νωρίτερα τον ξενοδόχο οφείλει το ήμισυ του μισθώματος.
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΟΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ (ΑΠΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΜΟΝΟ)
Η υπογραφή του Π.Δ. για τα οργανωμένα ταξίδια, που εναρμονίζει την ελληνική νομοθεσία με κοινοτική οδηγία, ανοίγει το δρόμο στον Ελληνα ταξιδιώτη να διεκδικεί αποζημιώσεις από το τουριστικό γραφείο ή άλλον οργανωτή, στις περιπτώσεις που το πρόγραμμα δεν τηρείται απολύτως. Σύμφωνα με δεδικασμένες περιπτώσεις στη Γερμανία, οι οποίες συνέθεσαν ένα άτυπο δίκαιο( αποκαλούμενο ως «Πίνακα της Φρανκφούρτης»)που λαμβάνουν υπ' όψη τα δικαστήρια των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών, ο ταξιδιώτης μπορεί να διεκδικεί επιστροφή ποσού στην τιμή πακέτου, σε ποσοστό που κυμαίνεται από 5% έως 40%, ανάλογα με τη σημασία των ελλείψεων. Ορισμένες ενδεικτικές περιπτώσεις που περιλαμβάνει «Ο Πίνακας της Φρανκφούρτης», είναι οι ακόλουθες:
Επίσης πρέπει να σημειωθούν κάποια πράγματα για λόγους καλής συμπεριφοράς τόσο από τον ξενοδόχο όσο και από τον πελάτη!
- Η προκαταβολή που δικαιούται να πληρώσει ο πελάτης για μια κράτηση ενός δωματίου είναι το 1/3 της συνολικής αξίας των ημερών και των δωματίων που έχει επιλέξει. Πχ. Αν κάνετε κράτηση 1 δίκλινο για 10 ημέρες και η τιμή του είναι 50€ τότε η προκαταβολή θα ισούται με 500/3=167€. Περισσότερο από αυτό δεν μπορεί να ζητήσει, μικρότερο ποσό προκαταβολής επιτρέπεται!
- Οι πετσέτες και τα σεντόνια συνήθως αλλάζουν κάθε 2-3 ημέρες αναλόγως την κατάσταση του δωματίου.
- Στα ενοικιαζόμενα δωμάτια μην αναζητείται καθαριότητα και πρωινό!! Δεν έχει τέτοιες προδιαγραφές το ενοικιαζόμενο δωμάτιο.
- Βλάβες στο εξοπλισμό και γενικά στο δωμάτιο αν γίνουν από πελάτη , τότε αποζημιώνει ο ίδιος. Επίσης αποζημιώνει σε περίπτωση που πάρει μαζί του (κατά λάθος τις όμορφες πετσέτες του μπάνιου). Καλό είναι να ρωτήσουμε τον ξενοδόχο. Οι περισσότεροι δεν χαλάνε χατίρι!
- Σε περίπτωση που δεν σας αρέσει το δωμάτιο, ο ξενοδόχος υποχρεούται να σας μεταφέρει σε άλλο και αν δεν υπάρχει στο ξενοδοχείο του σε άλλο της ιδίας κατηγορίας ή ανώτερης. Η διαφορά στην τιμή καλύπτεται από το αρχικό ξενοδοχείο!
- Επίσης καλό είναι εμείς που μένουμε να διατηρούμε το δωμάτιο καθαρό και τα σκουπίδια μας να τα πετάμε σε δικές μας σακούλες. Πολλές κριτικές γίνονται όταν φεύγει ο πελάτης από το δωμάτιο (και η κατάστασή του είναι άθλια) και μην σας φανεί περίεργο ότι μπορεί να μπείτε και στη «μαύρη λίστα».
- Μην προσπαθήσετε να κλείσετε σε κοντινά μέρη δωμάτιο μόνο για ένα Σάββατο βράδυ. Πολλοί είναι αυτοί που δεν τα δίνουν τα δωμάτια για ένα βράδυ. Προσπαθήστε να προσθέσετε άλλο ένα βράδυ και να τα κάνετε δύο ή και τρία! Έχετε περισσότερες πιθανότητες να βρείτε δωμάτιο!
- Μην αφήσετε κανέναν μπαστουνόβλαχο να σας απαγορέψει να βάλετε την ομπρέλα σας μπροστά από τις δικές του τις ενοικιαζόμενες. Σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο και ότι πιο ευγενικό αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να σας απαγορέψει να βάλετε την ομπρέλα σας ισχυριζόμενος ότι θα τον γράψει το λιμενικό και κάτι τέτοιες παρεμφερείς δικαιολογίες! Έχει νοικιάσει απλά τον χώρο που βρίσκονται οι ομπρέλες και μάλιστα έχει δηλώσει τον αριθμό των ομπρελών που διαχειρίζεται. Δεν έχει νοικιάσει την παραλία!!!
- Όταν στείλετε προκαταβολή και δεν μπορέσετε να πάτε στον προορισμό σας δεν επιστρέφετε. Για να σας επιστραφεί η προκαταβολή πρέπει να ειδοποιήσετε 21 μέρες πριν ή τουλάχιστον έγκαιρα! Σε περίπτωση που έχετε κάνει κράτηση χωρίς προκαταβολή και τελικώς δεν θα πάτε μην κρεμάσετε τον ξενοδόχο, ειδοποιήστε τον έγκαιρα!
ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ !!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου